woensdag 10 september 2008

Mi mejor dia

Hola todos!

Voor degenen die de titel niet kunnen lezen: Mijn beste dag.
Gisteren (dinsdag) was namelijk mijn leukste dag in een aantal opzichten. De ochtend was niet speciaal, evenmin de dag op school. Maar daarna ging ik iets eten met een vrijwilliger van ASF (organisatie zoals YFU). Daaraan kon ik al mijn ervaringen kwijt van in Argentinië en dus hebben we zeer lang gepraat. Allemaal wel in het Engels, wat toch even een verluchting is. Hij gaf me ook tips om misschien beter Spaans te leren (ter info: naar Spaanse films kijken met Spaanse ondertiteling). Ook heeft hij mij het email adres gegeven van een Belgische die in La Plata woont (waar mijn vader werkt), dus kan ik die ook eens bezoeken, yeeey. Hijzelf is een half jaar naar de US gegaan, dus weet hoe het is om uitwisselingsstudent te zijn. Na ons gesprek voelde ik me al heel goed:D.
Dan belde Agus me en vroeg of ik geen zin had om te bowlen met haar en Juani. Daar had ik geen probleem mee:D. De bowling is hier wel uiterst vreemd: een hele kleine bal zonder gaten, kleine kegeltjes en ge moogt 3 keer per beurt gooien. De eerste keer dat ik het deed, liep het voor "geen meter" (gelukkig wel voor 2, haha). Deze keer heb ik het spelletje ge-owned: 20 punten voorsprong op Juani en 30 op Agus. De Yolan dus zeer blij.
Het volgende coole was de avond: Dinsdagavond ga ik altijd met de familie van Juani voetballen. De eerste keer dacht ik: in België ben ik een redelijke voetballer, dus hier ook. Neenee fout gedacht: bijna iedereen kan hier goed voetballen! Dus ik ben hier echt 1 van de allerslechtste voetballers, maar gisteren was ik heeel goed! Iedereen feliciteerde mij met mijn prestatie en hoe trots was ik! Zeer trots, dat kan ik jullie wel zeggen.
En dan het laatste, en zeker het belangrijkste waarom gisteren zo een coole dag was: eindelijk had ik het gevoel dat ik verbeterde in het Spaans! Ik kon al eens een gesprek volgen als er snel gesproken werd (en ik kon er iets tussenin zeggen in het Spaans!), ik heb een heel telefoongesprek in het Spaans gevoerd (enorm moeilijk) EN ik moest niet meer nadenken over de basisdingen, sommige zinnen kwamen er echt uit alsof het niets was
Man man man, als dat geen coole dag was, weet ik het ook niet meer
Hasta luego!
PS: Ik kan nog steeds niet goed Spaans hoor, het was gewoon al beter:D

3 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk dat je je zo goed in je vel voelt daar in het verre Argentinië en dat de inburgering vlot verloopt.
tot mails

Anoniem zei

man, man, man toch, springt mijn hartje hier blijde ter hoogte bij zoveel goed nieuws van onze kakkernest : )
Je dénkt al in het Spaans bedoel je en dat, mijn zoon is een zéér goede evolutie, één die deuren opent naar heel Zuid-Amerika
- exept Brazil, of course -
geef er een lap(t)op!
kus kus

Anoniem zei

Ja dat is een cool gevoel als je opeens merkt dat je gedachten in een andere taal gaan/of een mix..

't Amusement nog, ouwe spons!