woensdag 17 september 2008

Argentinian beach

Dit weekend is Yolan op vakantie gegaan! Namelijk naar de Argentijnse zee.
Wat nog leuker was, was dat het eens zonder de ouders was, alleen de kinderen.
Vrijdag reed ik op met Laura (voor de duidelijkheid=oudste zus) en Hernan (haren vriend). De rit duurde 4 uren, dat is heel wat langer dan naar de Belgische kust rijden. Tijd genoeg om:
  • te praten over wat we gaan doen
  • mijn Spaanse tijden wat bij te werken (zeer moeilijk)
  • proberen mijn IPOD te laten spelen in de auto, wat natuurlijk niet lukte, dit land heeft iets tegen Belgische IPOD's.
  • merienda te eten in een befaamd restaurant om dt te doen (merienda heeft niet echt een vertaling, het is een soort tea-time, met lekker zoete "facturas")

Rond 8 uur kwamen we aan aan het huisje van Hernan. Alles klaar maken voor een bewoonbaar huis, avondeten en dan slapen. Rond 3 uur kwamen de anderen aan, zij konden pas rond 11 uur vertrekken.

Zaterdag was het stuntdag! Laura en Hernan konden niet mee naar het strand wegens allergie van Laura. Ik moest ook wel heel veel niezen, snotteren en snutten, maar niet zo erg als mijnn arme zus. Maar we lieten de pret niet bederven, wij dus naar het Argentijnse strand. Spijtig genoeg niet zo warm en heel gelijkend op de Belgische kust (minder volk wel, maar dat lag aan de tijd van het jaar en de plaats). Yolan moet echter gezwommen hebben als hij aan zee is geweest dus nam hij een vlugge duik. Erg koud, maar toch vol trotsheid.
















Vervolgens voerden we allemaal stunts uit, wat enkele mooie resultaten opleverde:




In de avond speelden we de Argentijnse variant op stronten (genaamd chancho va= biggetje ga), ik leerde ze presidenten en we speelden de Argentijnse variant op RISK: TEG. Yolan verloor dit spel wel grandioos wegens:


  • kleine idiote verschillen in spelregels
  • ongeluk in het dobbelen
  • voor 1 keer:minder tactische moves


Het spel duurde tot 5 uur in de ochtend! Tijd dus vooooor

Zondag, die eigenlijk een kopie was van zaterdag. Enige verschillen waren een latere start van de dag (3 uur), andere spelletjes en een trip naar huis. We vertrokken rond 12 uur en kwamen aan rond 3 uur en half. In de auto kon ik echter de ballen slapen dus heb ik de maandag school voor 1 keer geskipd.
Hasta luego!

PS: de Yolan is op facebook nu, ben wel nog niet zo handig ermee, maar dat zal wel komen zekers?
PSS: onderstaande fotos neem je door je hoofd heel snel heen en weer te zwaaien en dan met flash ne foto te nemen. Hilarische fotos levert dat op!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

't ziet er indeed redelijk Belgies uit : ) maar fun voor 10, me dunkt!
geniet met volle teugen en morgen weer naar school, hé
kus kus

Anoniem zei

Kennen ze Jungle Speed al? Anders weten we wat op te sturen :-)

gilain zei

Ze kennen jungle speed hier niet:D. En ik vond het stom dat ik mijn versie vergeten was, maar weet niet meteen waar ik die gelaten heb. Normaal in 1 van die dozen bij papa. Mocht het gevonden worden, zou ik zeer blij zijn met het opsturen ervan:D

Anoniem zei

jawadde dadde yolan! Ziet dat daar leuk uit! Chillibilli! En precies keileuke en sociale mensen! Geniet ervan!
Gros bisous! Tobbi

Anoniem zei

TOF dude TOF !

Daarnet was ik aan het kuieren in Leuven en oppeens zag ik een grote krullebol, even dacht ik YOLAN DE POLAN te roepen. Maar toen herrinerde ik mij dat meneer zich aan het amuseren is in Argentinië.
Ik pinkte een traan weg,
toedels noedels

Moosability zei

Wow ge kunt u precies goed bezig houden. Pas op ,of de spellekes microbe heeft u volledig te pakken. Ik kan er godverdorie van meespreken.

ps: net de ekiden marathon meegelopen. 13 per uur over 7.25 kilometer. Puike prestatie al zeg ik het zelf! Sander en Sam liepen ook mee.