woensdag 22 oktober 2008

Barilo Barilo

Hola Belgas!

Yolan is dus terug van Bariloche, het was zeeer fijn, zeeeer mooi en vooral: zeer ver. Ik kan onmogelijk heel de reis samenvatten in 1 interessant bericht, dus zal ik het thema per thema doen.

Beginnen doen we dus bij het begin, maar ook bij het einde, namelijk de reis in de auto. Die was ongelooflijk lang: 1700 kilomter heen en dat zelfde aantal kilomteters terug. Dat is dus gelijk aan 2 keer anderhalve dag in de auto zitten. Dat is dus echt wel lang hoor.


Mijn vader beschreef de reis als volgt: eerst zie je velden en akkers tot in Santa Rosa (provinciehoofdstad van La Pampa), dat is ongeveer een 3de van de reis. Dan zie je extreem lang gewoon een vlakte met struiken, wat dus typisch Patagonië is en dan een uur tot 2 uur voor we aankomen zie je extreem mooie landschappen met bergen en meren.

Foto: het extreem mooie landschap.
Zo heb ik de reis ook gezien, behalve dat eerste deel, aangezien we dat deel in de nacht hebben afgelegd. Laat me dat even verder uitleggen:
Het plan van de heenreis ging als volgt: Vrijdagnamiddag gingen de ouders met 2 vrienden in de namiddag vertrekken om in de nacht in Santa Rosa in een motel te slapen. Wij gingen met de kinderen (zonder Laura en Hernan, wegens examens en werk) in de nacht reizen om de in de ochtend samen te komen met de ouders en vanaf daar samen te reizen. Dat plan is met verven gelukt. Ik ben veilig en wel in Bariloche aangekomen en ook veilig aankomen in Haedo was geen probleem.


Trouwens: het is hier een maand en kijk eens hoe warm het was tijdens de reis: mijn familie zei me dat dat heel normale zomertemperaturen zijn, dat wordt bakken en braden!(36 graden voor diegenen die niet goed kunnen lezen:p)

Volgende keer meer nieuws

Hasta pronto!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

eej poephol!!

leuk terug iets van je te horen, ons zo lang zonder nieuws laten, tsss... ik weet wat je bedoelt met zoveel te willen zeggen in 1kort artikeltje,vandaar dat ikmijn eerste nog steeds niet heb gezet :) maar morgen vertrekken we met de busnaar porto allegre, @$ uur op debus, dus dan kan k misschien al eens aan een tekstje werken eh. en daarne gaan we verder naar montevideo en een weekjelater zouden we graag al even goeiendag komen zeggen aan u fijne fa;ilie en mijn leuke kleine broertje in buenas aires! als da mag van u eh... en vandaar zouden we naar iguacu falls gaan en dan terug naar um om onze motos is uit te proberen en te zien of ons plan wel haalbaar is, zoda als we beslissen het ni te doen we onze motos misschien kunnen verkopen in buenes aires.
bon, boetie, laat me wetenof we mogen komen, ik laat zo snel mogelijk weten wanneer!
dikke zoenenenik kijker al superhard naar uit u nog eens te zien!!!
smakzoenkus

Anoniem zei

hey yolan! amaai, sjieke foto's. Ik kijk al uit naar de rest. Was fijn om gisteren nog eens te bellen met mijn schoonbroertje. Geniet er daar nog van! ;-)

Anoniem zei

Heey yolan,
korneel en ik zitten op de computer op school en we waren jou verhalen aan het lezen!
Geniet er nog van,tziet er allemaal superleuk uit!
Aiuuu Parapluu

Anoniem zei

oma was blij je verhaal te horen, dat brengt haar in gedachten terug naar Patagonië; ze vraagt elke keer naar je, opa ook, veel groetjes van hen beiden natuurlijk

Anoniem zei

Poepje ....


Leuk om je reisverhalen te kunnen lezen. Kunnen afspreken met je zus buiten Europa ... lijkt me zalig (nooit zelf kunnen meemaken) geniet van je verblijf en het skypen (Griet vond het alvast leuk)

groetjes en hou je taai

auntie