vrijdag 24 oktober 2008

Bambibos

Hola queridos!


Yolan is in het officiële bambibos geweest! Aagngezien mijn totem van de scouts damhert (wat bambi ook is) is, moet ik toch wat meer info geven: Het bos wordt het bambibos genoemd aangezien de bomen van in de film op de bomen die ik heb gezien zijn gebaseerd. De officiële naam van het bos is "parque nacional los arrayanes".
Het was dus een van de excursies die ik zeker moest doen van mijn ouders hier, omdat het een unieke ervaring zou zijn. Ik zou dus met Juani en Martin met de mountainbike een tour doen van 24 kilometer op een schiereiland met aan het topje het befaamde bos. Een grote ontgoocheling was het wel voor mij om te horen dat er een belangrijk stuk van de weg kapot was, zodat wij niet met de mountainbike konden gaan.

Foto: Op de boot leerden we ook 2 Mexaanse meiden kennen.
Dus hadden we 2 keuzes: heen gaan naar het topje van het schiereiland met de boot en dan 12 kilometer te voet stappen, of alles met de boot doen. Omdat de tocht te voet toch heel lang zou duren en het al 2 uur was besloten ik en Martin om met de boot heen en terug te gaan.



De tocht met de boot was heel leuk, ook weer met een prachtig uitzicht over de meren daar. En dan kwamen we aan in het mooiste bos waar ik ooit ben geweest. Arrayanes vind je hier wel meer, maar alleen daar, op het puntje van dat schiereiland, zijn ze zo hoog en dun. Waarom? Wel omdat ze moeten vechten voor licht en ze daarom zo groot worden. Het lijken wel reuzebomen. Maar opgelet als je het bomen noemt, want in feite zijn het uit de kluiten gewassen sruiken, aangezien verschillende "takken" dezelfde basis hebben. Een voorbeeld zie je hieronder:




Tot daar de biologische uitleg, het was een echt sprrokjesbos. Geen wonder dat disney zich inspireerde op de arrayanes, het was een verschrikkelijk mooi zicht.

Hasta la proxima!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Dàt, Yolan was indeed een verplichte uitstap voor jou en als ik ooit in Argentinië geraak wil ik dat bambibos ook bewonderen.
En natuurlijk brengt me dat terug bij driejarige Yolan, naar 'Bambi' kijkend in het ruim van de boot dobberend tussen Leuven en Mechelen.
En plots stond je daar, bovenaan de trap met een gezicht, vertokken van verdriet. Je zocht me wanhopig op het dek en ik kon meteen raden bij welke scene je de buis had verlaten.
Je liet mijn hand niet meer los.
kus kus

Moosability zei

haa een bambi bos. Ik dacht al lap, weer een spaans woord waar ik geen jota van snap.

Knap geschreven brodder!

Anoniem zei

ammaaai yolan, gij maar reizen en wij hier maar werken achter de comp, jaloers ben ik op u manneken...

ps nog altijd geen inlandse schone afgestengeld? :)

sander