woensdag 20 augustus 2008

gastgezin

Eigenlijk moest ik dit bericht al veel eerder hebben gemaakt, maar omdat ik zelf er nog geen fotos van had, hield ik het altijd voor later. Tot nu, er moet eindelijk eens kennis zijn van mijn allervriendelijkst gastgezin.

Links van voor zie je mijn gastmoeder: mama of Maria noem ik haar. Immer geinteresseerd in mijn doen en laten en ze verjaart deze vrijdag. Dan zal ik pannekoeken maken:D. Rechts van haar vind je mijn oudste gastzus (Laura) en -broer (Martin). Laura is 26 en werkt voor de staat. Wat ik kon begrijpen uit haar uitleg was dat ze voor de ziekteverzerzekering zorgt van de ambtenaren. Ze is zeer met mij begaan en wil zoveel mogelijk met mij doen. Martin (24) zal in december afgestudeerd zijn in toerisme en vertrekt dan naar Nieuw-Zeeland. Daarom wil hij tegen mij in het Engels spreken zodat hij zich daarin wat kan oefenen. Hij draagt kei coole broeken en wil vooral al mijn muziek leren kennen. Dan heb je rechts de lieven van gastbroer en -zussen: Juan van voor, Eugenia naast Laura en het lief van Laura rechts (ik vergeet nog steeds zijn naam). Eugenia kan geen Engels en sprekt super snel Spaans, dus kan ik niet vaak dingen tegen haar zeggen, maar het is wel een heel leuke (vb op haar feestje). De Juan(i) is echt ne coole gast. Hij is het vriendje van Augustina en ook van mijn leeftijd. Gisteren ben ik met hem en zijn familie gaan voetballen, echt cool. Het lief van Laura is de meest chaotische, hij wil soms Engels spreken, maar daar slaagt hij vaak niet in. Hij was de eerste avond van aankomst ook het zatst van de (door mij) geschonken genever. Van voor heb je tenslotte nog Kiela, de hond. Echt een prachtbeest. De rest van de familie heb ik nog niet ontmoet

Links op deze foto bevindt zich Gustavo, de vader des huizes. Hij is de advocaat, maar dat merk je niet echt in zijn doen en laten. Hij spreekt ook niets Engels maar hij spreekt rustig en daarom kan ik hem vaak het best verstaan (als er Spaans wordt gesproken=vaak dus). De rest van de foto heb je normaal al eens gezien.

Dit ben ik met mijn gastgezin op een belangrijk plein in Buenos Aires. Augustina is 19 en is met YFU voor 3 maanden naar Australie geweest en kan echt redelijk goed Engels. Zij is een grote hulp voor mij en het is ook echt een heel leuke. Ze gaat ofwel stewardesse studeren, ofwel tolk Engels-Spaans. Haar bijnaam is Agus, wat veel gemakkelijker te schrijven is. Vanaf nu zal ik haar dus vaak zo noemen.
Voila, nu weet je toch al wat meer over mijn gezin!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

baby baby baby,

wat heb je het daar precies toch leuk!

Vandaag was het opa zijn feestje, iedereen vond het geweldig fijn
opa zelf lag tijdens het moussaka festijn al te snurken.Hij is dan ook al 94.
En we misten je uiteraard enorm.

Noedel,stinkdier,monkendrol, miereketel,honnepon,schathoofd...
Have fun daar and don't miss me to mutch he!

Griet

Anoniem zei

leuk gezin zeg! met je gat in de boter gevallen.
Benieuwd hoe je eerste schooldag zal verlopen vandaag en hoe het voelt om een uniform te dragen : )
ik moet Griet vragen wat een monkendrol is, want die ken ik nog niet! (Griet, ik bel nog 's)
toedeloe