zaterdag 23 augustus 2008

eerste schooldag

hola!

Donderdag ging normaal oficieel de eerste dag zijn dat Yolan naar het Argentijns college ging. De leraren gooiden echter roet in mijn eten door te staken, waardoor te veel leerlingen niet naar school gingen komen, Yolan dus ook niet. Maar vrijdag was het eindelijk zo ver: Yolan moest om 20 voor 7 gewekt worden om om kwart na 7 op school te zijn. Dat mislukte al totaal, ik werd namelijk gewekt om 7 uur met het bericht dat ik 5 minuten had om me klaar te maken. Gelukkig kan ik mij goed haasten dus was ik relatief klaar om te vertrekken (in mijn schooluniform!). Op school kreeg ik te horen dat ik in de richting natuurwetenschappen in het 5de jaar terecht ging komen. Ze vonden blijkbaar dat ik het 6de niet ging aankunnen (spijtig, want het 6de jaar heeft hun eindejaarsreis naar Bariloche=ibiza van Zuid-Amerika). In de klas aangekomen moest ik kiezen waar ik wou zitten, wat moeilijker bleek dan het leek, want iedereen wou naast "de nieuwen buitenlander" gaan zitten. Ik mij daar ergens van achter geplaceerd, waarna ik iedereen zijn naam te horen kreeg, moest zeggen welke muziek ik luisterde, welke talen ik sprak,... Ze moesten alles van mij weten, zeker ook voor welke voetbalploeg ik was: River Plate of Boca Juniors (2 rivaliserende ploegen in Buenos Aires). Ik zeg dan voorzichtig dat ik het begot niet weet, al heb ik lichte voorkeur voor River Plate, aangezien mijn gastbroer daarvoor staat (en ik eens mee mag naar een match). De lessen dat ik had: Wiskunde (snapte ik alles aangezien ik het al eens gezien heb=exponentiele functies), fysica (idem=elastische krachten), biologie (verstond ik al een pak minder) en dan Toerisme (verstond ik af en toe een woordje). Naarmate ik minder van de les snapte, hadden mijn klasgenoten er precies ook minder zin in (in de les weliswaar). Bij biologie deden we eigenlijk al bijna niets meer, en bij toerisme ook echt niks. Het was echt een leuke dag en ik ben al uitgenodigd om mee te voetballen, uit te gaan, samen de bus te nemen, en nog veel meer. Na school was ik wel bekaf (het was nog maar 2 uur) en na de lunch om 3 uur ben ik even gaan slapen. Normaal ging ik pannekoeken maken voor de verjaardag van mijn mama hier maar ik werd pas om 20 uur wakker, zodat het pannekoeken idee verplaatst werd. In de avond was er nog het feest van mama, maar daar zal ik andere keer iets over schrijven.
Hasta luego!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

En waar blijft de foto van Yolan in schooluniform? :-)

Anoniem zei

je neemt me de woorden uit de mond, Tinte
Yolan, in 't vijfde gezet omdat je in't zesde niet zou kunnen volgen????
betekent dat dat je in 2009 niet naar d'unief kunt en 't laatste jaar opnieuw gaat moeten doen???
een beslissing waarschijnlijk omdat je nog maar een mondje Spaans spreekt : (
wel blij met wat nieuws, dat wel
altijd
schrijf maar veel
xxx

Anoniem zei

YOLAN DE POLAN !!

Ik stem ook voor een foto in uniform, de tijd is er rijp voor en wij ook !

Moosability zei

Cool .... schoolverhalen.
Den toerist uithangen kan Yolan als de beste, dat wisten we al ;-)

gilain zei

Ik zal zo vlug mogelijk een foto van mij in schooluniform posten! En qua 5de jaar: het schijnt ook dat het int 6de moeilijker is om u te integreren, dat het vaak een gesloten klikske is. Daarom vind ik het niet zoo erg dat ik niet in het 6de zit, behalve dus voor die eindejaarsreis en de "prom" dat ik ga missen. Maar ik ga nog steeds na de grote vakantie naar de universiteit hoor, dat is zeker zo. Muchos besos de Yolan! xxx

Anoniem zei

klikskes? niks voor ons : )
en ben je al bekomen van dat roet in 't eten?

Anoniem zei

hola Yolan, soy Judy la amiga de tu mama que llegue de Venezuela. Tuve a suerte de estar invitada a la despedida que te hicieron en casa de Leen con tu familia. He podido ver las fotos de Uds. en Argentina y se puede apreciar un hermoso y calido grupo familiar. Te deseo que aprendas pronto a comunicarte en castellano y que puedas disfrutar al maximo esta nueva experiencia humana y geografica. Si alguna vez te animas y quieres visitar Venezuela, mi familia y yo estaremos encantados de recibirte. Un fuerte abrazo para ti y mis saludos para tu familia argentina Judy

Anoniem zei

Gilain..
Zaleg om dinge te lezen over het leven aan de andere kant van de wereld. We zijn u al aan het missen hier, de feestjes zijn te rustig en ik ben niet moe.
Ma keb een vraagske, wa zijn de uren van uw school? (uw schooluren dus)
Amuseert u nog,
heb veel plezier
ik volg uw blog
en we missen u hier.. (ne freestyle se)

Anoniem zei

Ha de yolan, altijd neig om iets te horen van de andere kant van de wereld :D, ge hebt het precies goed getroffen daar in argentinië!

ammuseerd u nog hé
Joe

p.s: kies voor boca juniors !

gilain zei

@moes: Ik ben precies echt blij dat ik in het voorlaatste jaar zit, wat een moeilijke school! Ik leer hier allemaal dingen die ik op het laatste van het 6de jaar heb gezien hier!
@stinus: Mijn schooluren zijn hier van 7.30 tot 2 uur, zonder middagpauze, ik heb dus eigenlijk meer les dan in België (een les duurt hier een uur). Alleen lijkt dat niet zo. Ge gaat het misschien raar vinden maar ik ben hier altijd moe, wat een omgekeerde wereld:p.
@Stabel:het zal toch rivel plate worden, ik ga dit weekend naar een match er van kijken, verslag zal sowieso komen!