donderdag 29 januari 2009

Rafting


Hola queridos!

We gaan dus verder met berichtjes over de reis. En zoals beloofd: sneller dan 3 weken op mij laten wachten.
Ik ben dus ongeveer een maand naar het zuiden geweest, waarvan 3 weken in een droog gedeelte (bijna middenin Patagonië) en 1 week vlak aan de Andes (middenin het groen). De plaats aan de Andes heet San Martin de los Andes, enorm origineel. Maar het is een enorm mooie plaats, en dichtbij allemaal prachtige meren en rivieren - beroemd onder de vliegvissers- en ik ben op 1 van die rivieren gaan raften.

Het ding is wel: in de zomer staan rivieren in Argentinië al lager, en door de opwarming van de aarde hebben de rivieren hier nog nooit zo laag gestaan (minder smeltwater van sneeuw), dus de moeilijkheidsgraad was niet echt van WAUW. Maar om dingen te zien was het wel een hele fijne tocht.
We begonnen in Argentinië met een paar versnellingkjes (niet echt heel hevig), zag truchas in het water (de beroemde vis hier) en veel "martin pescadores": een "martin visser", een heel mooi klein vogeltje.
Maar dan staken we de grens over, waarbij de instructeur het gepaste mopje maakte: als je goed kijkt kunt ge hier een stippelijn zien (alleen Nancy= mijn moeder geloofde het). En in Chili was de natuur rondom ons nog een pak mooier, echt een jungle.

We hebben ook in een warmwaterbron vlak naast de rivier gezeten
Plons er maar eens goed in!
wist den instructeur te zeggen, maar dat was natuurlijk de domste oplossing, aangezien het echt wel een heel warme bron was:D. Ook een ijskoude waterval tegengekomen, 2 keer mochten we ook rusten op zo een "feeëriek" steentjesstrand naast de rivier.

Uiteindelijk was het dus een prachtige ervaring, en de fotos zijn van zo een professionele fotograaf die goe zijn centjes verdient met 2 keer per dag fotos te trekken van zo een raftingtocht (meer dan 10 euro per cd). Geniet er maar van, ik heb er alleszins veel van genoten!

Oke, ik kan de foto niet groter zetten, wat echt dikke kak is, maar ja. Ik had er nummers bijgeschreven van wie wie is: 1 ben ik. 2 is Martin mijn broer. 3 is Nancy, mijn moeder. 4 is Cintia, de zus. 5 is Santiago, zoon van de familie met wie we in San Martin zaten en tenslotte 6 is de instructeur

Hasta luego!

3 opmerkingen:

Moosability zei

Ziet er allemaal heel plezant uit. Ik zie me niet direct gaan raften in de wasbeek van Kortenberg. mailt gij nog is uwe nr door in 1 stuk? Vanaf volgende week kan ik terug skypen.


De ballen!

Anoniem zei

en waar zitte gij in de eerste foto in het bootje
geniet er maar verder van. Nog 2 weken geduld en alweer op vakantie!!
greetz
daddy

gilain zei

To Frank: mijne nummer staat mooi bij mijn adres op mijn blog, heb ik er zelf geplaatst! Ik kijk er echt al naar uit om u stem nogis te horen.
To papake: ik zit van voren bekeken altijd als 2de van links in de boot, dus dieen da zo aant lachen is op de eerste foto. Ik kon ze echt ni groter zette, das wel kaka. En idd, bena weer op vacaance!
Yuuuu!