donderdag 4 december 2008

komen en gaan

hellooooow iedereen



Deze week heb ik wel een zeer leuke week gehad, mijn grootste, tevens kleinste zus was hier! Dat was zeker een heel leuke ervaring. Deze middag is ze vertrokken, dus kon ik een berichtje schrijven met de leuke dingen die we hebben gedaan.
Vorige maandag kreeg ik eindelijk een verlossende mail van Saïdja met de boodschap dat alle papieren in orde waren van de auto (wat haat ik de Uruguyayaanse bureaucratie), en ze dus de woensdag zou aankomen. Het plan was om enkele dagen te blijven, naar de watervallen te gaan om dan weer enkele dagen terug te keren. Dat plan is wel sterk veranderd, zoals je wel kan tellen is ze hier exact een week gebeven. De grote maar is echter dat ze niet meer terugkomt. Ze hebben gans die week gelogeerd in het huisje van Eugenia = het supergastvrije liefje van Martin.
De woensdagavond hadden we pizza op de bbq. Zeer fijn allemaal, ze hebben zelfs het genoegen gehad iedereen uit volle borst het volkslied te zien en horen zingen.
Hier komt namelijk om 12 uur stipt de nationale hymne op elke radio. Cool idee vind ik dat eigelijk. De volgende dagen zijn we samen (of niet samen) Buenos Aires gaan bezoeken. Donderdag reeds beslisten zei om langer te blijven om Buenos Aires INTENSIEF te bezoeken. Achteraf gezien hebben ze het toch niet zooo intensief bezocht, maar hebben ze toch mooie plekjes gezien. Bijvoorbeeld zijn we vrijdagavond uitgegaan in San Isidro, een buurt ten noorden van BA. Iedereen heeft toen een enorm leuke tijd beleefd.
Ook hebben we La Boca bezocht, met vele gekleurde huizen en het district waartoe de Boca Juniors behoren, een heel populaire ploeg hier, al ben ik voor de rivaal RIVER PLAAATE!!
In hun bezoektijd hebben we 2 verjaardagen gevierd. Namelijk die van hun! Toevallig was het EN de verjaardag van Saïdja EN 2 dagen later die van Judith.
Voor Saïdja haar verjaardag hebben we hier de Argentijnse specialiteit gegeten: parilla (zoals in eerder bericht uitgelegd). Judith en Saïdja moesten toch toegeven dat de Argentijnen het beste vlees eten en klaarmaken. Ik kon mijn zusje op haar verjaardag wat brieven geven (van onder andere haar vriendje), dus was ze megablij.
Maar er komt dus bij een bezoek altijd een tijd van gaan, die deze (na)middag was aangebroken. Veel gelach en geen geblijt, en daarna...op met de geit! Eigenlijk met de kever, aangezien ze met een enorm mooi geschilderde wagen rondrijden. Nu rest mij alleen nog maar een korte analyse, want YFU raadt bezoek eigenlijk sterk af, aangezien het u ervaring van de uitwisseling sterk kan verhinderen soms. Ik zal dus eens de positieve punten opwegen tegenover de negatieve:
leuwk:
  • Ik zie mijn zusje nog eens!
  • Ik kan eindelijk nog eens in mijn taal babbelen.
  • Beseffen dat ge al beter Spaans kunt da ge zelf denkt
  • Eens echt laten zien me wie je omgaat, wat je doet, waar je leeft,...

niet leuwk:
  • Weer wat dalen qua niveau van Spaans aangezien ge weer in u eigen taal babbelt
  • Beseffen dat ge u eigen taal aant vergeten zijt
  • toch weer laten gaan

Uiteindelijk vond ik het een heel leuke ervaring, maar misschien inderdaad niet voor herhaling vatbaar

Hasta la vista baby!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik moet dus niet afkomen? ;-)
Maar goed dat ik andere plannen heb anders was ik moeilijk te houden geweest, dat weet je. Voor wat verhuizen al niet goed is.
Fijn dat je familie zo gastvrij is, bedank ze in mijn plaats.
Leuke résumé ook, Yolan en tof dat je binnenkort zelf op reis kan, mét zus dan nog wel. Have fun, kid.
kus kus

Moosability zei

Hou vooral de positieve zaken vast. Nog eens bedankt voor de toffe babbel vorige week 'liddel' brow.

Anoniem zei

"Niet voor herhaling vatbaar"?????

Pardon?

Kom maar gewoon wel een weekje met ons mee reizen Yolan, dan ziet ge het andere Argentinië ook eens (Wij zitten hier nu bijvoorbeeld even vast in een klein stoffig dorpje terwijl onze Jozef gerepareerd wordt...)
We kijken al uit naar je komst!