maandag 15 december 2008

Nieuwe familie

Hola queridooos!

U weet het of u weet het niet: Yolan zal van gezin veranderen!
Wat ge nu niet moogt denken is het volgende: "oei, de Yolan heeft precies zoveel problemen en boel met zijn familie dat hij moet veranderen". Neen mensen, ik heb een zeeeeer goede band met deze familie, ik zal het jullie eens allemaal haarfijn uitleggen:

Het begon op een dag toen we het eens over de uiwisseling hadden. Maria vertelde mij dat Agustina voor 3 maanden naar Australië was geweest (dat wist ik al wel) en dat ze daardoor iemand ook eens in huis moesten nemen. Ze zei dan dat de deal was om iemand voor 6 maanden in huis te houden. Daar begon ik al te denken van: hoe, zit ik dan niet heel het jaar bij jullie? Maar ik hield me stil...
Dan kwam de dag dat ik naar het centrum moest gaan om mijn visum te verlengen, daarna ging ik iets eten met Sabrina (van de organisatie YFU) en ze zei plots: "Yolan, eigenlijk zijn we je iets vergeten te vertellen, maar wij hebben zoveel te doen, en wij zijn allemaal nieuw, dat zo iets wel eens kan gebeuren" Op dat moment wist ik dus dat ik ging veranderen van familie.
Maria heeft me toen ook wel gezegd dat het beter is voor mij ook te veranderen van familie. Hier is namelijk mijn broer al vertrokken, Laura (mijn oudste zus) zal waarschijnlijk gaan samenwonen met Hernan, en in de vakantie zal Augustina heel vaak weg zijn. Dus zou ik hier een beetje alleen achterblijven met de ouders. Ze zei me trouwens ook dat ik helemaaaal geen problemen zal hebben om me nog eens aan te passen, en dat ik heel makkelijk ben om mee samen te leven.

Ik heb toen niets over de verandering van familie geschreven omdat ik eerst wou weten in welk gezin ik terecht ging komen. Dat probleem is dus opgelost: Ik ga met 95% zekerheid (ik weet het verschil met 100% niet zo goed) dat ik naar de familie Fernandez in Munro ga. Dat is ook dichtbij de hoofdstad, alleen ten noorden ervan, en niet ten westen zoals nu. Ik zal dus relatief dichtbij zitten, ik zal mijn gezin hier zeker nog kunnen bezoeken.

Ik zal een broer van 19 hebben, die net zoals hier Martin noemt en een zusje (ik weet de naam niet) van 12. Meer weet ik nog niet over hen, ik het net een lange mail naar hen gestuurd int Spaans met alle uitleg over de persoon Yolan Gielen

Allee, voor de vrienden: examens bijna gedaan, nu feesten. En voor de rest: Kerstmis en nieuwjaar komt eraan! Ik zal het voor de eerste keer in de warmte vieren!

Hasta luego!

PS: de volgende foto's horen bij het vorige bericht
PPS: Jack, ik heb me niet aan de afspraak gehouden, sorry




Ik had dus toevallig een kurk en een briket in de hand, zie maar wat er dan gebeurd

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Waaw Yolan, zo spannend! Hopelijk krijgt ge nen even goeien band met deze Martin als met de vorige! (voor de huidige Martin trouwens nog het emailadres van Ine, die een jaar in Nieuw-Zeeland heeft gewoond: pinkelink_ine@hotmail.com, ma als ge mij eens het adres van de Martin passeert mail ik het hem zelf en dan direct ook samen naar da meisje...)
Fijn wel da ge nog zo dicht bij de hoofdstad woont, ga wel gek zijn waarschijnlijk weer zo'n nieuw gezin, en nu met een jonger zusje :) kben al benieuwd! Khoop echt dat t goed gaat meevallen en da ge in een even warm nest terecht komt als waar ge nu zit!
Wij reizen verder, en onda gij nu ni met ons meegaat (wa we wel heel jammer vinden ma ik eigenlijk al had verwacht), hebben we dan maar nen andere kerel opgescharrelt die een eindje met ons meegaat... Vamos a ver :)
Yolan, dikke zoenen en tot snel nog eens eh!
Smootch

Anoniem zei

Hopelijk tref je een even gastvrije familie als de familie Dutto; het ziet er alleszins al goed uit.Veranderingen zijnniet altijd aangenaam maar brengen weer een wereld aan ervaringen mee.
tot snel
knuffels

Anoniem zei

Yolan, sterke man! 'k Heb het altijd geweten.
Goed nieuws zeg, een nieuw gezin en zelfs een klein zusje! Eindelijk niet meer de jongste van de nest, waar exchange al niet goed voor is : )
Weinig tijd in dit wifi-café, dus een snelle Franse groet van twee gelaarsde moddermensen
mwwwwaaaah!!!
je moes en Karel

Anoniem zei

hey Yolan,
Hopelijk komt de postbode nog op tijd met ons pakje...
vele greetz,
Tine