woensdag 10 december 2008

Martin

Hola Belgas!

Jaja, de laatste week was wel een emotionele. Argentijnse mensen tonen per defenitie al meer hun emoties en affectie dan hier in Europa. En dan nog meer bij een afscheid zoals eergisteren. Hier waren er enorm veel knuffels, toch wel een pak tranen en een zeer lang afscheid wanneer mijn broer Martin vertrok op de luchthaven. Dit was anders dan bij mijn vertrek, al was dat wel enorm vroeg in de ochtend en was iedereen misschien nog niet goed wakker.
Misschien toch even een beetje achtergrondinformatie: mijn (gast)broer Martin is 25 en is eergisteren voor een jaar naar Nieuw-Zeeland vertrokken om er een jaar te werken. Natuurlijk ook om Engels te leren. Daar vrees ik echter wat voor want binnen 20 dagen komt 1 van zijn beste vrienden ook en zullen ze altijd met elkaar in het Spaans spreken. Maar op het werk zal hij hopelijk wel voldoende leren.
Ik moet zeggen: ik had toch wel een goede band met Martin. Ik had nu eens een broer meer van mijn "leeftijd". Niets tegen Frank en Sander hoor, maar voor hen ben ik toch nog steeds het "kleine broertje". Hier ben ik toegekomen als ik 18 was, dus ben ik nooit echt het "kleine broertje" geweest. Ik zal hem veel langer dan 1 jaar niet zien (ik ben al veilig en wel in België als hij terugkeert naar Argentinië) dus had ik het ook wel wat moeilijk.


Het was ook een week vol feesten: vrijdag de laatste keer met allemaal vrienden van de familie, de zondag de laatste keer met zijn vrienden (wat eindigde in een goed, maar zat feestje) en maandag vierden we hier een vroege kerst. Dat heben we gedaan aangezien Martin zei dat hij Kerstmis hier zeer hard zou missen. Iedereen gaf een cadeautje aan Martin: hij kreeg onder andere een dagkalender (met ELKE dag een foto!) die aftelde tot de dag van terugkomst. Die kwam natuurlijk van zijn liefje Eugenia. Ook de voetbal t-shirt van de nationale ploeg, een mp3 speler,... Ik heb hem ne coole grafiti getekend en iets leuk geschreven, en een paar pins gegeven: de vlaggetjes van België en Argentinië gekruist (ja ze hebben dat hier), de vorm van Argentinië en het symbool van River Plate, DE club van Martin. Iedereen was blij maar dan moest het cadeautje van Hernan nog komen. Hij liet een lampje zien (hij is electricien) en begon een verhaal te vertellen van hoe het lampje Martin voorstelde. Ik had het niet helemaal begrepen maar het was heel mooi. Daarna keek ik eens naar de familie en iedereen had tranen in de ogen, het was dus wel een hele mooie uitleg. Daarna hebben we nog eens een lekkere parilla gegeten en dan was de laatste feestdag gedaan. Zijn laatste dag was rustig, inpakken, tegen iedereen nog eens dag zeggen (wel 10 keer dan) en hup hup de vlieger op!

Nu nog even int Spaans voor Martin; Tincho, escribe todo este mensaje de vos. De todo que hicimos la ultima semana (par ejemplo el Navidad) y que voy a extrañarte. Ojala que aprendes mucho Inglais y que tenes una experiencia para olvidar nunca! Y no te animas a olvidar el Belga que vivio 4 meses en tu vida.
Chau my hermano y amigo, que te vaya bien, tremendo gil:D

Chau todos!

PS: ik zal later fotos toevoegen maar nu wilt de pc het precies even niet




3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey afscheidman,
Zoveel emoties in een mail man, ik wordt later zakdoekenfabriekantmanager in Argentinië en ik word rijk hahahah!
spijtig dat zoveel mensen je achterlaten, misschien moet je Saïdja's raad maar opvolgen en op een hele andere plaats gaan wonen binnenkort. Nieuwe mensen en nieuwe ervaringen... in een stoffig dorpje.
geniet van de zomer ( hier ist ma kloteweer, om het in't spaans te zeggen "tiempo de mierda" )
Ga je eigelijk nog op vakantie?
amuseer je yolanman....

Anoniem zei

Hey yolan! Jaah, afscheid nemen is echt ni fijn... Maar mekaar weerzien erna is dan weer des te leuker.
Wij zijn ondertussen al wat in ons toekomstig droomhuis gaan werken en hebben eindelijk de kleuren gekozen. And rememba , uw kamer staat nog voor u klaar als ge terug zijt hé! Dikke knuffel!

Anoniem zei

yoliiiiiiiiiiiiii.. no se si entendi todo,, la traduccion de aca es pesimaaaaa!!! veni a verme turrito!! todos mis chicos me abandonan?!?! que feo no?
No te olvides nunca todo lo que te quiero, no te olvides nunca que aca en ituzaingo siempre hay una cama para vos y por sobre todo no olvides que aca tenes una amiga y ante cualquier problema que tengas podes llamarme que sea l hora que sea ire a tu rescate ajaja... feliz año amigo querido!! muchos muchos besos y abrazos!!! saludos a saijdia y Judith (aca el nombre se escribe asi,.. traducilo ajaj)

Euge