dinsdag 25 november 2008

Monedas

Hola Belgica!


Iedereen kent het wel: in hemelsnaam (in straattaal:shit), heb ik nu weer zoveel kleingeld in mijn portefeuille? Hoe ben ik daar nu weer aan geraakt?
Wel hier heb ik net het omgekeerde probleem: waar is al mijn kleingeld gebleven? Het is hier een oneindige zoektocht naar kleingeld. Ge hebt het voor alles nodig: bus, trein, metro. En aangezien ik elke dag de bus neem, soms de trein en heel soms de metro (in het centrum) moet ik altijd naar kleingeld zoeken. En hier is het onmogelijk om gewoon een biljet te geven en dat dan om te wisselen in kleingeld. Ik moet dus elke dag wel iets kopen op school om der toch aan te geraken. Maar ze vragen steeds of ge ni kunt passen, of om zo te geven dat ze met een biljet kunnen terugbetalen. Het is echt een merde. Gelukkig heb je in het gebied waar ik zit wel om de 2 straten een kiosko, hetzelfde als een kiosk.
Het spijtige is dat die kioskos nog erger zijn, sommige hebben geeneens kleingeld en sommigen weigeren het bijna te geven!. Maar ja, nu heb ik zowat 2,60 pesos kleingeld en de bus kost 90 centavos dus kan ik er zeker wel een paar dagen mee door (aangezien ik 1 keer per dag de bus neem).
Ter info: het stuk van 1 peso is wel heel mooi en lijkt een beetje op onze 2 euro. De zon die er binnenin staat, stond al op de eerste peso!

Hasta luego!

PS: mijn zus komt morgen (woensdag) aan!!!! yippieeee!!!!!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

is dat een verdoken vraag naar opslag van 't zakgeld: geld moeten uitgeven om aan klein geld te komen?
Eindelijk komt zussie aan; het zal daar nogal een geknuffel worden
knuffel

Moosability zei

Shake your moneymaker!

Anoniem zei

tof artikel, de wereld op zijn kop; bankjes uitgeven om kleingeld vast te krijgen doet me deneken aan die ene busrit ooit waar ik met een bankje wou betalen aan de chauffuer, die het uiteindelijk, zij het met véél tegenzin toestond...
Allez, de grote vakantie is daar begonnen en dat drie maanden aan een stuk, pfff, vervelend zeg ;-)
kus kus

Anoniem zei

ik kan het ook zonder fauten, als ik héél goed oplet toch : )