zondag 16 november 2008

toeristje!

hola todos!

Zoals steeds na lange afwezigheid van een bericht: sorry voor de lange afwezigheid van een bericht. 1 Van de redenen dat ik geen bericht kon schrijven was dat ik ziek was!!! Ik, Yolan met koorts! Dat was al jaaren geleden. Ik kan het me nieens goed inbeelden wanneer de laatste keer was. 39 graden koorts had ik, en dat is toch veel is me gezegd geweest. De ziekte die ik had was angina, veel keelpijn en iets minder hoofdpijn.
Wat ik eigenlijk moet melden in dit bericht is dat ik voor de Argentijnse overheid hier eigenlijk niet ben als uitwisselingsstudent. In België wou ik namelijk mijn visum voor Argentinië regelen maar blijkbaar had ik gewoon mijn paspoort een beetje te laat geregeld. Daarom zei YFU dat ik hier gewoon moest komen als toerist met een toeristenvisum. Dat verliep echter vorige week, dus ik met Sabrina van YFU naar het kantoor om mijn toeristenvisum te verlengen. Ik mag uiteindelijk tot 9 februari als toerist in Argentinië vertoeven.
Foto: een echte toeristenfoto: een bloem in Buenos Aires, heel mooi en gaat open met de dag en dicht met de nacht.
Wat ik daarna zal doen is een dag of 2 naar Uruguay gaan (dat is het dichst bij) om daar mijn "toeristenvisum" te verkrijgen om daarna gewoon weer 6 maanden als toerist te verblijven in Argentinië. Leuk is dat toch eigenlijk dat ik hier zolang "den toerist" kan uithangen.
Foto: mijn toeristenvisum

Alles hier in orde voor de rest, en tot het volgende bericht!

Zoals men hier zegt: hasta luego!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geef mij maar een bloemke uit den hof, Yolan : )
Ziekskes geweest, kind, hoelang is dat geleden dat jij koorts hebt gemaakt? Ik kan het me niet direct herinneren. Die beta hemolytische streptokokken zijn gemene beestjes.
Maar zie, je bent al aan de beterhand en kan zelfs bloggen. Vooruit met de geit en omhels je zus maar heel stevig als je ze ziet.

Anoniem zei

kieke! jammer da ge nu ni effe naar uruguay moet anders kon ge een eindje meerijden... tot over enkele dagen eh!!