dinsdag 3 februari 2009

Klimmen


Hola!!

Ik ga dus nog eens verder met verhalen over de reis: op een van onze uitstapjes gingen we naar paso Cordoba. Dat is eigenlijk gewoon een enorm slechte aardeweg maar met langs de kant enorm mooi gevormde rotsen. Langs de kant hebben we dan de hele dag doorgebracht. Nog eens bbq gegeten (hier dus parilla genoemd), de vaders gaan vissen (we waren daar met nog een ander gezin),

Foto: mijna pa die vlieg staat te vissen:D

Ook zwemmen in de rivier en omdat er daar rotsen waren.... kon ik eindelijk nog eens klimmen!
Dat vond ik echt zalig, het doet zo goed om een sport te doen die ge graag doet en een maand ofzo niet meer hebt kunnen beoefenen. Ik heb mij dan ook de hele dag kunnen bezighouden.

Foto: ik klimmend. In het rood de typische, supergoedkope schoentjes van Patagonië: alpargatas.

Super veilig was ik echter niet bezig: niets van beveiliging dus als ik viel, ging ik mij bezeren. Maar ik kan nu wel al een potje klimmen, en ben ik zeeeker niet gevallen.
We zaten in een vallei van een rivier en zijn dan helemaal tot aan de top gegaan, en wat een prachtig uitzicht kreeg ge dan, ongelooflijk. Er was daar wel enorm, enorm veel wind. Maar daar vindt Yolan natuurlijk wel een oplossing voor: daarboven was een soort grot die heel gemakkelijk te bereiken was, en waar niets wind was, daar hebben we dan ook een tijdje doorgebracht.

Foto: die soort grot, en je ziet het misschien niet, maar het was wel degelijk heel hoog!

Maar ik heb daar niet alleen geklommen hoor, ook was er een plaats om in het water te springen, echt zalig. Het was daar zo mooi, echt ongelooflijk. Het nadeel is wel dat het water nogal koud is, dus stond ik daarna wel een half uur te bibberen, maar wat maakt dat uit he?:D.

Foto: Santiago die in het water duikt, aangezien ik er geen heb waar ik tegoei op sta. Santiago is een goede vriend van Martin en de zoon van dat ander gezin dat mee was

Ik denk wel dat je aan de fotos kunt zien dat we ons daar hebben geamuseerd en dat het daar ongelooflijk mooi was. Dus tot de volgendeuh!!!! Ciao ciao.

PS: waar zijn die reacties gebleven? Is een Argentijns kaartspel zoo saai?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

helemaal niet saai, maar te weinig tijd om al uw berichten te lezen. Kijk er naar uit om dit spelleke te kaarten: weinig kaarten en veel bluffen: heeeel interessant.
Amaai,ge gaat veel te vertellen hebben bij uw thuiskomst. Wilt ge zelfs nog terug komen van dat paradijselijk land?
vele knuffels

Moosability zei

Wow Yolan, skoon fotookes. Vanaf nu ga ik proberen meer te reageren. Tis cool dat ge zo graag klimt. Anders moet ge in België ons maar is naar den Hongaria nemen en tonen hoe het moet. Dan kunnen we terna nog is een squaske placeren.
btw : loopt ge niet graag?

Saïdja zei

Joehoe boetie! Zo fijn om u gisteren nog eens te horen! Dat doen we nog!
En wa mij betreft: ja, ik vind kaartspellekes ni het geniaalste onderwerp en weet ni goe wa ik daarop moet reageren :) sorries eh. Kvind u wel nog altijd heel tof hoor! :)
afij, we moeten inderdaad in België nog maar eens samen gaan klimmen, op nen echt muur en ni op zo'n driehoekske zoals in buenos aires :)
alee broer, tot het volgende telefoontje en geniet van u dagje in Uruguay eh!
dikke zoenen van de grote zus