vrijdag 13 februari 2009

Colonia



Hola Belgica!

De Yolan heeft verplicht een hele mooie stad bezocht in Uruguay, genaamd Colonia. Misschien herrinert u het zich niet maar ik ben hier eigenlijk zonder visum, en met een toeristenvisum kunt ge hier maar 6 maanden blijven (en dat is al maximaal verlengd). Die heb ik dus met trots overschreden, dus moest Yolan 1 dag naar het buitenland gaan voor een stempel en dan terug Argentinië binnen.
Dus de Yolan deze maandag op een reuzachtige boot (de "buquebus", dezelfde waarmee Saïdja de monding van de rio de la plata heeft overgestoken) naar Uruguay. Ik had voor de heen- en terugreis 1ste klasse, omdat er niets anders meer was, maar zoveel extra had ik helemaal niet. Maar de boot was...echt mooi: een sjiek dek, een mooie zaal met zo een zangeres die classics staat te zingen (vb i shot the sherrif), filmkes op een reuzachtig scherm,... Maar ik heb mijn 3 uur op de boot voornamelijk bezichtgehouden met brieven te schrijven naar thuis.


foto: reflectie van het raam waar de "schipper" zit

Eenmaal in Uruguay aangekomen hoopte ik een informatiepunt te vinden, waar ze zeggen wat ge allemaal kunt bezoeken enzo. Dat was helaas ijdele hoop, zo slim zijn ze daar niet in Uruguay. Als ik een informatiepunt in mijn stad zou zetten, zou ik er toch tenminste 1 aan de terminal van de boot zetten. Ik wist wel dat ik maar 2 uur had daar, dus begon ik snel iets te zoeken natuurlijk.

foto: er bestaan nog losstaande coole oldtimers

Ik vind daar na 2 minuten zoeken een winkeltje waar ze fietsen verhuren, dus ik daar snel naartoe en vraag een fiets en een mapke vant stad. En dus Yolan totaal avontuursgewijs met een fiets een super oude en mooie stad bezocht. Is echt 1 van de eerste steden hier in Zuid-Amrika, en ze hebben de straten en de gebouwen heel mooi gerestaureerd. Ik ben ook bovenop een vuurtoren geweest, van 114 trappen. Het meeste van de stad kan ik echter met fotos zeggen, aangezien ik geen stadsgids had ofzo.

foto: mooi tuintje daar

Daarna sneller bootje weer naar huis genomen, en goe gaan slapen, want ik was enooorm moe van zo vroeg op staan, en zo was er weer een avontuurtje gedaan.
PS: morgen vertrek ik weer voor bijna 2 weken op reis: familie: bel mij vandaag
PPS: vrienden: ik zou het serieus apprecieren dat gelle ulle punte laat weten op 1 of andere manier, dat zou echt cool zijn

4 opmerkingen:

Moosability zei

Manneke, na een dagske vakantie naar Uruguay twee weken gaan uitbollen ergens in Argentinië. Gij begint wreed op uw zus te lijken ;) Zou ge niet beter de T van toerist op uw been zetten?

Anoniem zei

of de G van Griet ?

Anoniem zei

Ach, je stem nog eens gehoord te hebben en je Vlaams is nog perfect, nu is het wachten op je laaange brief. Je bent voor 't geluk geboren, kid, maar dat wist je toch al. Mooi die foto's, je begint het warempel in de vingers te krijgen, of heb je oog voor wat een mooi plaatje kan worden.
Van de ene vakantie in de andere rollen, zullen we ons ff terugkatapulteren naar 18 jaar en ons bij YFU inschrijven?
kus kus
je moes

Anoniem zei

chill vakantieën, warm weer en (alleen?) op zoektocht op ne fiets in Uruguay.. Godverdoemen eh Gilain!
Kdenk da ge mijn punten al weet eh? 2 keer negen van de 9 vakken. Dus ik ben,.. nja.. redelijk content :)
veel plezier hinter nog ej, iee